czwartek, 5 marca 2015

Wrześniowe samoloty



Kolejne miejsce ukrycia skrzyneczki opowiadające nieznaną mi historię z kampanii wrześniowej 1939 roku.
Kesz z cyklu: poznaj swój kraj.

Będąc w okolicach Radomska pomyślałam, że spróbuję szczęścia w miejscowości Kobiele Wielkie. Jednakże tamtejsze dwa DNFy sprawiły, że udałam się troszkę dalej na południe do miejscowości Olszynka.

Według informacji w tym miejscu 3 września 1939 roku podczas bitwy powietrznej został zestrzelony polski samolot. Podobno pilot wiedząc, że nie jest w stanie odlecieć w bezpieczne miejsce próbował uderzyć w kolumnę wojsk niemieckich, która szła szosą. Niestety samolot spadł obok.


Polscy piloci zginęli w obronie ojczyzny.
Załogę stanowili kpr. pil. Czesław Borzęcki, por. obs. Tadeusz Frąckowiak oraz kpr. strz. samol. Czesław Wiktor Buziuk.
Zostali pochowani przez miejscową ludność na cmentarzu w Kobielach Wielkich.
W miejscu gdzie spadł samolot ludzie postawili pomnik zwieńczony śmigłem z zestrzelonego samolotu.




Wprawdzie skrzyneczki nie udało mi się znaleźć, ale przez to, że tu przyjechałam dowiedziałam się kilku nowych rzeczy o historii tego rejonu.

Bardzo lubię takie skrzynki, w takich miejscach - bo dzięki nim można się wiele nauczyć.

------------
Poszukiwano:
OP83E4

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz